Slappesöndag med ett viktigt val

Ja, idag får man verkligen inte ligga på sofflocket så länge man vill! Det är röstdags!!
Om man inte gjort som några miljoner och förtidsröstat förstås.
Jag har haft lite problem med att komma överrens med mig själv om vem man ska rösta på så jag har gjort några test på nätet och fått olika resultat varje gång så där blev jag inte mycket klokare.
???

Men hursomhelst så tycker iallafall jag att om man har den rättigheten att få lov att rösta så ska man använda den!
I vissa länder kan man inte alls vara med och påverka och ännu mindre ifall man är kvinna så ta din chans och gör din röst hörd och var glad att du lever i ett så fritt land som Sverige som låter alla vara med och tycka till.

Spännande att se vad löpsedlarna säger imorgon!
Vem blir statsminister? Sitter Fredrik kvar eller ska Mona ta över rodret???
Ingen vet förräns imorgon.

 

Ps, har ni förresten tänkt på att det är någon som just nu leker på dagis som kommer att bli statsminister i Sverige i framtiden? Fundera på det en stund...
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0